Jungle, Tijgers & meer.. - Reisverslag uit Pai, Thailand van lisette25 - WaarBenJij.nu Jungle, Tijgers & meer.. - Reisverslag uit Pai, Thailand van lisette25 - WaarBenJij.nu

Jungle, Tijgers & meer..

Door: lisette25

Blijf op de hoogte en volg

17 Februari 2011 | Thailand, Pai

Hoi Allemaal!

Tijd voor een update!

De nachttrein heb ik overleefd. Ik had een heerlijk bedje en heb goed geslapen dus de 14 uren waren zo voorbij.

Chiang Mai is een stuk rustiger dan Bangkok, gelukkig maar!

Vanuit Chiang Mai heb ik een 2-daagse jungle trekking gedaan. De eerste dag olifant gereden, gezwommen & gelunchd bij een waterval en een 3 uur durende trekking de berg op. Erg zwaar in deze hitte maar ik ben uiteindelijk boven gekomen. We sliepen bij een stam in een bamboehut. 's Avonds was er een feest in het dorp en hebben we met zijn allen vuurwerk afgestoken en muziek gemaakt met de locals. Daarna heerlijk bij het kampvuur gezeten.

Dag 2 van de trekking was ook weer zo'n 3 uren lopen maar nu gelukkig de berg af. Onderweg weer gezwommen & gelunched bij een waterval. Daarna gingen we raften! Dit was echt super gaaf om te doen.

Vanuit Chiang Mai ben ik naar Pai gereisd. Pai is een klein hippie dorpje in de bergen. Het is echt geweldig daar! Er hangt een super relaxte sfeer, lopen ook echt veel hippies haha. Ik heb geslapen in een bamboehutje aan de rivier ( zie foto). In Pai heb ik dan ook weinig gedaan. Heerlijk gerelaxed aan de rivier en 's avonds bij het kampvuur gezeten. In Pai ook een Nederlands meisje ontmoet en met haar heb ik 1 dag een scooter gehuurd en de omgeving verkend. Ik had nog nooit scooter gereden maar dat maakt hier niet uit je krijgt er zo 1 mee. Vond het echt heerlijk om zelf te rijden. We hebben diverse watervallen bekeken, in een hotspring gezeten en op uitzichtpunten geweest. De omgeving rond Pai is echt prachtig.

Vandaag heb ik met tijgers gespeeld en ze kunnen aaien. Echt zielig hoe ze behandeld worden. Als ze niet "luisterden" werd er gewoon aan hun staart getrokken of met een stok op de poten geslagen. Ik mocht een half uur bij ze in de kooi en was blij dat ik weer weg was.

In het begin voelde dit echt als een vakantie van 2 weken. Nu begin ik langzaam aan te beseffen dat dit mijn leven is voor 3 maanden... I like it!

Liefs Lisette

  • 17 Februari 2011 - 11:22

    Mama:

    Fantastisch meid! je durft wel. Leuk reisverslag en inhoudelijk nog spannender! Tijgers aaien? nee niet echt relaxed lijkt me... maar goed je hebt het toch maar gedaan en dat kunnen niet veel zeggen. Geniet er maar van voordat je weer in de realiteit komt. We denken aan je, xxx van ons allemaal

  • 17 Februari 2011 - 11:24

    Mama:

    Enne... trouwens super mooie foto's (was ik even vergeten te melden)

  • 17 Februari 2011 - 13:53

    Ellen:

    Hej liesje! Wat een verslag alweer .. Dus je bent alweer uit bangkok weg. En vuurwerk afsteken rond deze periode net oud en nieuw of niet? Van de tijgers lijkt me erg eng! En leuk in zo'n bamboehutje slapen. Veel plezier nog en tot het volgende verslag. X Ellen en knuffel van Lisa

  • 17 Februari 2011 - 19:19

    Sandra:

    Hey Lisette, wat is het leuk daar. Erg leuk allemaal om te lezen. En idd wat een leuke foto's. En lekker in een shirtje. Hier wordt het weer lekker koud brrrrrrr.

    Doei doei

  • 17 Februari 2011 - 20:01

    Ferry:

    Hee Lisette,

    Das genieten he. Nu best wel even jaloers hahaha. Mooie foto's en inderdaad dit is het voor 3 maanden lang. Geniet ervan, het gaat snel genoeg!

    Groeten Ferry

  • 19 Februari 2011 - 13:50

    Ciska:

    Hej meis

    wat een super mooie avonturen beleef je! en prachtige fotos!
    Echt bijzondr met die tijgers..!

    lekker genieten meis! het weer bij jouw is zeker beter dan hier.. brr...koud hier!

    Enjoy!!

    Liefss

  • 21 Februari 2011 - 17:04

    Anita:

    Super om te zien dat je het zo naar je zit hebt. Kan me je gevoel helemaal voorstellen. Zoveel vrijheid heerlijk!
    Geniet ervan want voor je het weet is het weer voorbij...

    Groeten Anita

  • 21 Februari 2011 - 17:32

    Ellie:

    Hai Lisette, super wat je allemaal mee maakt. Ik wou dat ik even 25 was en wil wel even met je ruilen. De foto's zijn prachtig. Gelukkig kan je in Pai gewoon scooter rijden dat lukt niet zo in leeuwarden. ( weer heel wat beleeft met Judith ) Geniet ervan, pas goed op je zelf en tot horens.
    Groet, Ellie

  • 23 Februari 2011 - 20:01

    Margrieta:

    Hè meid!!
    Oh als ik foto's wil ik ook weer terug naar Thailand! Super leuk om je verhalen te lezen en je foto's te zien! Bamboe hutje ziet er goed uit!!
    Was de trein ook zo vies als trein waar wij toen ook in zaten??

    Nou relaxe daar!

    Liefs marg

  • 23 Februari 2011 - 20:34

    Pietsje:

    Lisette !!!!!!!
    alweer cocktails gehad?? Wij hebben onze eigen cosmopolitan gemaakt!!! Ik kan niet acherblijven!!!!
    zo te lezen vermaak jij je prima!!! Gaaf hoor. super stoer.
    het sneeuwt hier nu!!!! moest zonet heeel voorzichtig autorijden.
    geniet ervan.
    Ben erg benieuwd naar je volgende verslag!!

    liefs Pietsje

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Pai

Rondreizen door Thailand, Laos, Vietnam & Cambodja

Actief sinds 01 Feb. 2011
Verslag gelezen: 266
Totaal aantal bezoekers 9195

Voorgaande reizen:

06 Februari 2011 - 07 Mei 2011

Backpacken door Azie

Landen bezocht: