Beautiful Bali - Reisverslag uit Sanur, Indonesië van lisette25 - WaarBenJij.nu Beautiful Bali - Reisverslag uit Sanur, Indonesië van lisette25 - WaarBenJij.nu

Beautiful Bali

Door: lisette25

12 April 2011 | Indonesië, Sanur

Vanaf Saigon zijn Ellen en ik naar Jakarta gevlogen en na 1 overnachtingen in een vies airport hotel zijn we doorgevlogen naar Bali.

Bij aankomst in Denpasar gelijk een taxi genomen naar Ubud aangezien we maar 11 dagen samen hebben om Bali te verkennen.
Bij aankomst in Ubud gelijk een local ontmoet die een mooie kamer voor ons had en ook een chauffeer en tourguide is. Gelijk voor de volgende dag een tour bij hem geboekt om de omgeving van Ubud te verkennen.
We zijn naar diverse rijstvelden en pagodes geweest. De rijstvelden zijn echt indrukwekkend mooi. Foto's staan uiteraard weer op FB. Ook nog naar een houtbedrijf van familie van de guide geweest waar Ellen een mooie boeddha gekocht heeft. We zouden ook naar een vulkaan maar onderweg daar naar toe begon het keihard te regen en was het uitzicht op de vulkaan verdwenen helaas. Ook de tijdens het bezoek aan de koffieplantage regende het nog dus besloten om terug te keren naar Ubud. Het weer in Ubud was beter en daar zijn we nog naar MonkeyForest geweest. Net de Apenheul maar hier lopen de apen echt los. Erg leuk!

Na 2 nachten Ubud zijn we met een speedboat naar de Gili Islands vertrokken bij Lombok. We verblijven op Gili Trawanang, 1 van de 3 Gili Islands. We overnachten in een super mooie bungalow met buitendouche en wc hihi. Het strand hier is echt super mooi en het water heel helder. Hier dan ook voornamelijk op het strand gelegen en gerelaxed. Ook 1 dag een snorkeltour gedaan bij de andere eilanden, Gili Meno & Gili Air. Tijdens het snorkelen een zeeschildpad gezien, echt bijzonder mooi!

Na 4 dagen Gili's zijn we vertrokken naar Lovina. Het is laag seizoen op Bali en op het eerste gezicht zag het stadje er wat saai uit. Het leek wel of wij de enige toeristen waren. Op de eerste avond zijn we uitgeweest in een barretje met live muziek en in contact gekomen met een paar locals. We waren idd 1 van de weinige toeristen. De barmannen wouden ons de volgende dag meenemen op de scooter en ons het noorden van Bali laten zien. De volgende dag stonden ze idd bij ons hotel! We zijn bij hun achterop gestapt en ze hebben ons super mooie watervallen laten zien en zijn ook nog bij een hotspring geweest. Foto's uiteraard weer op FB. Wij hebben de jongens getrakteerd op lunch.
Lovina staat bekend om de dolfijnen dus die wouden we ook graag zien. 's ochtends om 6 uur werden we opgehaald en zijn we op een vissersbootje het water opgegaan. Het duurde even maar uiteindelijk hebben we de dolfijnen gezien. Ze zwommen vlak naast onze boot.
We zijn elke avond naar dezelfde bar geweest met de livemuziek. We hadden het echt super gezellig daar. De barmannen hebben ons nog voor een 2de dag meegenomen om het noorden van Bali te laten zien alleen begon het te regenen dus zijn we teruggekeerd.
Na 4 nachten Lovina zouden we naar Kuta toe. Eigenlijk hadden we het hier zo goed naar ons zin maar we hadden het busticket al geboekt en waren ook wel benieuwd naar Kuta. In Lovina waarschuwden ze ons al, als je in Kuta bent ga je Lovina missen.

Gelijk bij aankomst in Kuta hadden we allebei geen goed gevoel bij deze stad. Het is er druk en veel jonge dronken Australiers. Ze hadden gelijk, we misten Lovina gelijk al :(

Dezelfde avond besloten om hier de volgende dag weg te gaan. Teruggaan naar Lovina was geen optie omdat Ellen bijna naar huis gaat dus zijn we naar Sanur afgereisd. Dit is echt een heerlijk rustig dorpje. Het strand is hier een stuk mooier dan in Kuta.

Na 1 nacht in Sanur moest Ellen naar het vliegveld. Met tranen in mijn ogen afscheid van haar genomen. We hebben zolang samen gereisd wat erg gezellig was. Ik mis haar nu al :(

Ik blijf nog 1 nachtje hier en dan vlieg ik naar Thailand om daar nog 3,5 week te reizen.

Na het afscheid van Ellen wou ik ook naar huis maar nu besef ik weer dat Azie geweldig is en dat ik nog moet gaan genieten van mijn laatste 3,5 week hier.

Ik heb er weer zin in :)

• 12 April 2011 - 08:38

Tess:

Hey lieve lies,

snap heel goed dat je ellen mist maar geniet nog van die 3,5 week. voor je het weet ben je weer in nederland en denk je bleeeeeeeeh wat is het hier saai! hihih dikke kus

• 12 April 2011 - 08:53

Ciska:

Mooi verslag weer meis!
    Even moeilijk is dat afscheid na zo lange tijd samen reizen he! Hoop dat je nog een super tijd tegemoed gaat de laatste weken!

Liefs

• 12 April 2011 - 09:24

Anita:

Hey Hoi,

Wat gaat de tijd weer snel...
    Kan me je gevoel helemaal voorstellen dat je graag naar huis wou toen Ellen weg ging. Super knap van je dat je alleen nog verder gaat reizen. Geniet van je laatste weken en tot snel!

• 12 April 2011 - 10:25

Ellen:

Hej zus!

Super dat bali zo mooi is! Geniet van je laatste 3,5 week in Thailand. Voor je het weet ben je weer in NL.

Xjes Ellen

• 12 April 2011 - 10:30

A.G.:

He meid,

Nog maar een paar weekjes. Wat gaat de tijd snel! Geniet er nog maar van. Voor je het weet zitten wij alweer in Doozo ;-).

Liefs

• 13 April 2011 - 17:02

Sandra:

Hoi hoi, goh echt een droomreis hoor. Geniet nog lekker van de komende weken.

Groetjes Sandra

• 13 April 2011 - 17:30

Annemiek:

Hoi Lisette,
    Aan de foto's te zien (van Ellen) hebben jullie het super gehad. En als toetje wens ik nog een paar super mooie weken toe!!

• 15 April 2011 - 20:37

Ella:

Hoi Lisette, leuk om ook jouw reisverslagen te lezen, wat een fantastische ervaring om met eigen ogen te zien hoe het aan de andere kant van de wereld is, hoe de mensen leven, de cultuur en de prachtige natuur. Dit neem je de rest van je leven mee. Prachtig dat je dit doet, geniet nog maar even! Groeten Ella

• 24 April 2011 - 10:10

Pietsje:

Hey Van Huis!!!!!

Jemig nog een paar dagen en dan ben je alweer terug!!!!
    is toch heel snel gegaan. Maar jij bent een super ervaring rijker!!!
    gaaf hoor. Geniet er nog van he!!!

liefs Pietsje