Vietnam Part 2 - Reisverslag uit Mui Ne, Vietnam van lisette25 - WaarBenJij.nu Vietnam Part 2 - Reisverslag uit Mui Ne, Vietnam van lisette25 - WaarBenJij.nu

Vietnam Part 2

Door: lisette25

30 Maart 2011 | Vietnam, Mui Ne

De afgelopen 3 weken ben ik van Noord-Vietnam naar Zuid-Vietnam gereisd. We zijn op veel verschillende plekken geweest en elke plek is totaal anders. Je kunt echt geen 1 plek met elkaar vergelijken. Ik dacht dat Laos helemaal geweldig is ( is het ook) maar Vietnam is nu echt mijn nummer 1. De 4 weken in Vietnam zijn voorbij gevlogen, als het kon was ik hier nog wat langer gebleven..

Hue was de enige plek in Vietnam die tegenviel. Na 2 nachten in Hue de bus genomen naar Hoi An. Hoi An is echt prachtig. Het is net een klein vissersdorpje en de huisjes zijn allemaal geel. In het centrum mogen ook geen auto's rijden waardoor je heerlijk door de straten kunt slenteren. Hoi An is echt een shopwalhalla. Er zijn allemaal winkels waar je kleding en slippers kunt laten maken. Dit hebben we dan ook gedaan! Na 1 of 2 dagen was het klaar. De buit: 2 paar leren slippers, 2 topjes en een jurk. Dit heb ik naar huis gestuurd samen met andere spullen die ik niet meer gebruik, zo'n 4 kg. Mijn backpack is weer heerlijk licht en kan weer gevuld worden met andere souvenirs.
Ook zijn we in Hoi An naar het strand geweest. Het strand is 4 km verderop dus een fiets gehuurd voor 1 dollar en heerlijk op het strand gelegen.

Vanaf Hoi An de nachtbus genomen naar Nha Trang. Dit was echt verschrikkelijk. De buschauffeur reed erg hard, ging de hele nacht toeteren en de bedjes lagen niet lekker. Na een slapeloze nacht aangekomen in Nha Trang en weer een prima guesthouse gevonden. Het strand in Nha Trang is erg mooi, heel mooi breed wit zandstrand. 's Middags heerlijk op het strand uitgerust en onze lunch, gamba's, werden voor onze neus gebarbequed. Lekker!

Nha Trang heeft een heerljk nachtleven. We zijn dan ook meerdere keren opstap geweest en hebben veel leuke mensen ontmoet.

Na alle winkel- en stranddagen werd het weer eens tijd voor een tripje. Wij hebben een boottocht geboekt om naar 4 van de 9 eilanden te gaan die naast Nha Trang liggen. Aan boord hebben we leuke backpackers aan boord ontmoet. We hebben gesnorkeld en er was een feest aan boord. De lokale band ging muziek maken en van de tafels werd een dansvloer gemaakt. Daarna was er een floating bar in de zee. Er werden allemaal zwembanden de zee ingegooid en je kreeg gratis shotjes. Echt een feestboot dus!
Met de groep die we aan boord ontmoet hebben afgesproken om 's avonds met zijn allen naar het strandfeest te gaan.

Eerst met zijn allen buckets (jaja ze hebben ze niet alleen bij het tuben maar ook hier :) )gedronken in een bar en daarna naar het strandfeest gegaan. Super gaaf om mee te maken! Het was erg druk en de muziek was leuk. Super veel lol met zijn allen gehad. Helaas is Ellen beroofd van haar geld. In het hotel stond al aangegeven dat er veel berovingen in Nha Trang plaatsvinden en ook hadden we hier al veel verhalen overgehoord. Na de beroving zijn we nog 1 dag gebleven en daarna verder gereisd naar Dalat.

We zaten erover te denken om Dalat te skippen maar we zijn blij dat we dat niet gedaan hebben. In Dalat hebben we een easyrider tour geboekt. Bijna al het verkeer gaat op de scooter en dat wouden wij ook ervaren. We hadden een tocht rond Dalat geboekt en we hadden allebei een scooter + gids/easyrider. De gidsen waren jongens van onze leeftijd en super aardig. Het scooter rijden was echt heerlijk! We hebben veel dingen van dalat gezien: watervallen, koffieplantages, pagodes, zijdefabriek enz. Blij dat we Dalat niet geskipt hebben, dit had ik niet willen missen!

Na Dalat afgereisd naar Mui Ne om daar een week te genieten van het strand. De afgelopen weken hebben we veel gereisd waardoor we nu zin hadden in een strandvakantie. Helaas hebben we veel bewolking gehad met gelukkig ook een paar zonnige dagen. In Mui Ne zijn we Kim& Pieter weer tegenkomen. Hun hebben we ontmoet in Thailand en zijn we ook al in Laos tegenkomen. Met hun hebben we 3 heerljike dagen gehad. Overdag op het strand liggen en 's avonds stappen in 1 van de strandtenten. Ook was Kim jarig en dat moest natuurlijk ook gevierd worden. De clubs lagen een aantal kilometers uitelkaar dus als we naar een andere club gingen moesten we een scooter nemen. De chauffeur nam 2 mensen achterop, dus lekker met zijn 3en op de scooter naar de volgende club. Ook hier veel leuke mensen ontmoet en een heerlijke tijd gehad.

Met zijn 4en hebben we een jeep afgehuurd en zijn naar de zandduinen van Mui Ne geweest. Het zand is wit en overal om je heen zijn duinen. Echt zo mooi! Je kon een slide huren om van de duinen af te glijden. Foto's staan op Facebook.

Nu zit ik in de hoofdstad van Vietnam, Saigon(HCMC). Vanavond pakken we het vliegtuig naar Jakarta en morgen naar Bali. Na 11 dagen Bali gaat Ellen naar huis :( en ik ga ne 2 weken Bali terug naar Thailand om daar zelf door het zuiden te reizen.

De afgelopen weken echt een super tijd gehad. Veel leuke dingen gedaan maar ook heerlijk gerelaxed. Regelmatig een massage genomen. Kost maar een paar euro dus waarom ook niet!

Heb het nog steeds enorm naar mijn zin. De tijd gaat nu wel erg snel, al bijna 2 maanden voorbij. Op dit moment nog geen zin om terug te gaan, het leven in Azie is geweldig.

Ik kijk uit naar Bali! Ik hou jullie op de hoogte.

Thnx voor alle lieve mails en berichten. Nog steeds erg fijn om wat ui NL te horen.

• 30 Maart 2011 - 16:10

Mama:

Hallo lieverd,

Weer een spannend verhaal! alleen jammer dat Ellen bestolen is. Geniet er nog van en we houden contact via de mail xxx.

• 30 Maart 2011 - 17:23

Anita:

Wat gaat de tijd alweer snel ;-) Super om te lezen dat je het nog zo naar je zin hebt.

Nog lekker genieten en tot snel.

• 30 Maart 2011 - 17:34

Frits:

Klingt allemaal wel goed ..hoop niet dat er veel geld weg is.
    Maar niet te veel opnemen.
    goeie reis verder.

• 30 Maart 2011 - 19:06

Ellen:

He Lisette,

Wat heb je bruine benen, niet normaal!
    Leuk om je reisverslag weer te lezen.
    Goeie reis morgen naar Bali.
    En je hebt vast wel zin om over 5 weekjes weer thuis te komen :).

Xjes Ellen