Sapa, Halong Bay & reisroute gewijzigd - Reisverslag uit Hué, Vietnam van lisette25 - WaarBenJij.nu Sapa, Halong Bay & reisroute gewijzigd - Reisverslag uit Hué, Vietnam van lisette25 - WaarBenJij.nu

Sapa, Halong Bay & reisroute gewijzigd

Door: lisette25

Blijf op de hoogte en volg

12 Maart 2011 | Vietnam, Hué

Na een vlucht van een uur vanuit Laos veilig aangekomen in Hanoi, Vietnam.

Wat een chaotische stad is dit. Het verkeer is echt superdruk, veel motoren. Er zijn zebrapaden maar ze stoppen niet voor je als je daar wilt oversteken. De regel is dan ook gewoon lopen.. De motoren manouvreren om je heen en je komt veilig aan de andere kant van de weg. Eng in het begin om die motoren op je af zien te komen maar het werkt! Ook nog geen 1 ongeluk gezien.

Na 1 dag de nachttrein genomen naar Sapa, weg uit de drukte. Sapa is een klein dorpje in de bergen in het noorden van Vietnam. Het staat bekend om de prachtige rijstvelden. We hadden een 2 daagse trekking geboekt. De 1ste dag bestond uit 12 km. lopen door de rijstvelden en 2 dorpen bezoeken. Van bovenop de berg had je een super mooi uitzicht over de rijstvelden. We gingen langzaam afdalen en tussen de velden doorlopen. Echt heel mooi. Kan niet uitleggen hoe mooi het is, je moet het gewoon gezien hebben. Zal foto's op Facebook plaatsen zodra ik daar weer op kan. De hele route liepen ook mensen van het dorp mee die we gingen bezichtigen.

Dag 2 in Sapa was ik jarig! Thnx allemaal voor de felicitaties! Vreemd om in het buitenland jarig te zijn zonder jullie om mij heen maar heb zeker een leuke dag gehad. Ellen had voor mij geregeld dat ik kaarsjes kreeg in mijn ontbijt. De hele zaal ging zingen. Thnx Ellen ;) erg lief! Ook zou ze me de volgende dag mee uiteten nemen in Hanoi.
Trekking vandaag was niet zo bijzonder. Ook omdat het weer slecht was en we geen mooi uitzicht hadden. 's Avonds weer de nachttrein naar Hanoi geboekt.

Dagje in Hanoi wezen shoppen en tijdens het shoppen nog een bekende nederlander tegengekomen, Winston Gerschtanowitz. Bewijs staat op Facebook! Ellen heeft me die avond mee uiteten genomen voor mijn verjaardag. Het vietnamse eten is zo lekker. De loempia's hier zijn geweldig!

In Hanoi een 3 daagse tour geboekt naar Halong Bay. Dit was ook weer zo mooi! We zaten echt op een super mooie luxe boot. Helaas waren Ellen en ik veruit de jongsten maar we hebben ons prima vermaakt. De eerste dag lunch en diner gehad op de boot en gevaren door Halong Bay. De ouderen waren gek op het karaoke 's avonds en na een paar cocktails is Ellen ook aan het zingen gegaan ;) Die avond ook op de boot overnacht.

Dag 2 opnieuw gevaren door Halong Bay. Het is echt super mooi hier! Er staan veel rotsen midden in de zee en het water is heel mooi blauw van kleur. 's avonds zijn we gedropt op een onbewoond eiland. Samen met 6 andere toeristen hier de nacht doorgebracht. We sliepen in een bamboehutje op het strand. Het was echt in de middle of nowhere, zelfs de mobiel had geen bereik hier.

Dag 3 teruggevaren en weer afgezet in Hanoi. Gelijk de nachtbus genomen naar Hue waar ik nu ben. In de nachtbus waren 40 kleine bedjes. Echt een hele belevenis.

Reis nu al 2 weken samen met Ellen en dat is echt super gezellig! We hebben samen tickets geboekt naar Bali. De komende 3 weken zitten we nog in Vietnam en daarna gaan we voor 2 weken naar Bali. Mijn route heb ik dus omgegooid. Na Vietnam zou ik naar Cambodja maar Bali lijkt me nog mooier. Na Bali ga ik terug naar Thailand.

Foto's komen nog op Facebook. De regering van Vietnam heeft FB verboden dus ik kan er niet altijd opkomen. Op deze computer helaas ook niet. Dus nog even geduld voor de mooie kiekjes!

1ste maand reizen is voorbij gevlogen. Gelukkig nog 2 maanden te gaan :)

Thnx allemaal voor de reacties en jullie mail. Echt super leuk om berichtjes van jullie te lezen.

Liefs Lisette

  • 12 Maart 2011 - 10:58

    Sandra:

    Hey, wat leuk om weer wat van je te horen. Zo leren we de landen ook wat kennen. Geen idee hoe het gaat in die landen. Super dat je nog steeds zo geniet!!

    Sandra

  • 12 Maart 2011 - 10:58

    Ciska:

    Hej meis!!

    Wat leuk weer mooi verhaal van je te lezen! wat doe jij leuke dingen daar zeg!:-) Ben benieuwd naar de fotos! Zal FB wel even in de gaten houden! :-))

    Liefs

  • 12 Maart 2011 - 12:33

    Ellen:

    He Liset!

    Wat een leuk reisverlag!
    En sportief ook nog wat al dat gewandel.
    Leuke dingen heb je weer gedaan.
    Zo te horen vermaak jij je nog wel even.
    Ben benieuwd naar de foto's.

    Xx Ellen

  • 12 Maart 2011 - 20:18

    AG:

    He meisje, gelukkig dat je nog genoten hebt op jouw verjaardag, weer een jaartje ouder. Geweldig verslag en gezellig dat je nu een reismaatje hebt gevonden. Ben benieuwd naar wat je nog allemaal gaat meemaken. Dikke tut vanuit Friesland

  • 14 Maart 2011 - 08:30

    Pietsje:

    Hey Lisette!!!!!!!! Wat heb je al weer veel gezien en beleefd!! super tof joh.
    Bali schijnt inderdaad super mooi te zijn. Goeie keus!!! Ik ga me aanmelden op facebook, ben erg benieuwd naar Winston!!! hahha.
    jemig inderdaad al weer een maand voorbij, gaat ech snel!!
    nou geniet goed de komende twee maanden!!!
    Vanuit het altijd mooie Sint Annaparochie lieve groeten van mij

  • 14 Maart 2011 - 11:19

    Falco:

    He Lisette,

    Goed om te lezen dat je het zo naar je zin hebt. Goh, jij hebt nog een lange tijd.. ik nog maar 2 weekjes :'-(


  • 14 Maart 2011 - 15:09

    AG:

    He meisje, gelukkig dat je nog genoten hebt op jouw verjaardag, weer een jaartje ouder. Geweldig verslag en gezellig dat je nu een reismaatje hebt gevonden. Ben benieuwd naar wat je nog allemaal gaat meemaken. Dikke tut vanuit Friesland

  • 15 Maart 2011 - 23:06

    Marloes:

    Hey Liset, echt superleuk om je verhalen steeds weer te mogen lezen. Echt een belevenis zeg!!! Ben echt jaloers :) Je maakt echt wat mee in die weken en de foto's geven ons echt een idee hoe het er daar uitziet.
    Was ook bezig met een vakantie naar Bali dus dan kan jij daar de boel ff checken.
    Geniet er nog van en leuk dat je een reismaatje hebt ontmoet.
    Hier is alles nog steeds hetzelfde, ben 2 weken bij mijn ouders aan het logeren geweest.
    groetjes en liefs

  • 16 Maart 2011 - 21:56

    Mmargrieta:

    Hè meid! Na je bericht op faceboek gelijk je site weer even bekeken! Heerlijk die spontane plannen haha! Maar heb zeker tips voor Bali, stuur je binnenkort mail!
    Java schijnt ook errug mooi te zijn misschien nog mooier als Bali, Bali is best toeristisch! Java meer ongerepte natuur.. Maar zal je mailen binnenkort!
    Hier eerst lekker slapen moet morgen weer gewerkt worden!!
    Liefs margr

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Vietnam, Hué

Rondreizen door Thailand, Laos, Vietnam & Cambodja

Actief sinds 01 Feb. 2011
Verslag gelezen: 248
Totaal aantal bezoekers 9198

Voorgaande reizen:

06 Februari 2011 - 07 Mei 2011

Backpacken door Azie

Landen bezocht: